Datalagring – hosting
Mange kunder bruker allerede WebLager® til styring av sine byggesaksarkiv og det er ingen begrensning i forhold til kapasitet og drift av løsningen. Løsningen er tilgjengelig via internettet og kan nås 24 timer i døgnet.
Data hostes ved Dansk Scanning i Esbjerg eller ved vårt datasenter i Norge (Vennesla), noe som sparer kundens IT-avdeling for en betydelg arbeidsmengde.
Dansk Scanning arbeider ut fra ISO 27001 standarden for informasjonssikkerhet, som basseres på en risikovurdering som blir løbende utvidet:
Det er redundante backup løsninger av alle data for å sikre mot tap av data. Vi holder flere versjoner av arkivene kjørende, én på vårt hosting-senter i Vennesla med tilstrekkelig båndbredde til å yte de tjenestene dere ønsker. I tillegg har vi et backup-senter liggende i Danmark, som om ønskelig kan inneholde sikkerhetskopier av WebLager® og alle deres data.
Kom i kontakt med oss
Vi legger stor vekt på å sikre et godt og uformelt arbeidsmiljø for alle medarbeidere i både produksjon og administrasjon
Høy oppetid og overvåkning
Vi er stolte over å ha en meget høy oppetid på WebLager® og i 2020 hadde vi en oppetid på over 99%. Det blir løpende laget statistikker over vår oppetid – kunder kan lett få adgang til disse statistikkene.
Forventet svartid er maksimalt 5 sekunder fra alle søk utføres til resultatet presenteres for brukeren. Dette sikres ved at det alltid er 3 aktive servere i vår balance manager til å håndtere alle brukerne. Serverne er overvåket av PRTG og ved feil er ytterligere 3 servere tilgjengelige som fall back.
PRTG er et overvåkningssystem som overvåker servere for WebLager®. Den prøver mindst én gang hvert minut å logge inn på WebLager®, dersom det er feil eller for lang svartid, så blir det rapportert til de systemansvarlige ved Dansk Scanning. PRTG måler også om databasen fungerer optimalt, svartid og hvor lang tid det tar å hente siden.
Oppdateringer og vedlikehold blir alltid foretatt til tider hvor det er lite trafik.
Ved driftsforstyrrelser i tidsrommet 8-16, så blir det påført en tekst på forsiden av WebLager®, hvor dette fremgår. Ved driftsforstyrrelser utover 10 min, vil det i i tillegg bli sendt en e-mail fra vårt nyhetsbrevsystem til alle administratorer. Vedlikehold av løsningen som forårsaker nedetid utenfor normal arbeidstid vil blive varslet min. 1 uke i forveien gjennom vårt nyhetsbrevssystem.
Kom i kontakt med en av våre digitaliserings eksperter
Vi er klare til å hjelpe deres virksomhet med å bli digitalisert. Ring til oss for å høre mer, om hvordan vi kan hjelpe dere.